Tailsweep topp

Friday 12 July 2013

roses

pic: seventeendoors

Innan jag åkte ner till Grekland fyndade jag en rosenrabatt av sorten Schneewittchen för nästan inga pengar alls. Det fanns en gammal rabatt som fallit i glömska de senaste tjugo åren på sidan av vårt hus på landet, och den grävde jag fram och planterade enbart dessa rosor i. Det blev så fint, och nu hoppas jag att rabatten klarat sig när jag var bortrest.  

pic: via Sveriges Kungahus



Schneewittchen återfanns i Prinsessan Madeleines brudbukett, tillsammans med bl.a. vita David Austen rosor. En David Austen har även jag planterat i sommar! :) Min egen bröllopsbukett bestod av en mix av rosor och ranunkel (finns bilder som jag visat tidigare här).

Det blir kanske en runda förbi någon handelsträdgård i dag. Nu kan man kanske fynda något. Annars har jag kommit fram till att stäppsalvian Caradona är "vinnaren" i vår trädgård på vårt ställe vid havet. Tålig och effektfull. 




2 comments:

  1. Roses and flowers always never fail to put smile on my day. Love the arrangements. Got my eye on your next posts.

    ReplyDelete
  2. Que rosas lindas! Gostei do seu blog!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.