Tailsweep topp

Friday 16 September 2011

frederiksberg


Jag visade ju ett superfint hem på Österbro tidigare idag, och sen ramlade jag på det här i en annan del av Köpenhamn, Frederiksberg. Den här våningen såg jag faktiskt till salu hos en mäklare för länge sen, med exakt den här inredningen, och jag tror jag har bilderna kvar. Får se om jag kan hitta dem.. 
Det jag fastnade för den gången var köket, visst är det fint!? Jag är så sugen på att måla vår halldörr svart, men är rädd att det blir mörkt. Men jag kanske testar ändå. Eller kanske fega lite med mörkgrå. (Men hur målar man  ytterdörren? Snabbtorkande färg då, så man kan stänga och låsa när man går hemifrån :)

Den här bilden fastnade jag också för, då jag i flera år letat det perfekta kinesiska altarbordet till vår hall. (Walles & Walles som jag besökte igår, har fina). Nu blev något helt annat till hallen till slut, men varje gång jag ser ett altarbord ångrar jag mig.. 
Våningen är inredd i en lekfull mix av designklassiker, personliga ting, och asiatiska inslag. I like!
pics: Lars Kaslov via Mad & Bolig
Jag brukar inte visa toaletter här på 17doors, men jag gillar gamla ofixade som den här, som de dessutom stylat snyggt.
Om ni undrar varför jag bloggar så hysteriskt mycket idag, beror det på att min blogg har fått en "bug" och inte uppdateras i blogrolls. Snälla Daniella Witte, som har haft samma problem, gav mig rådet att blogga på för att det ska lossna (tack!). Och jag är ensam med barnen ikväll, så här bloggas det!

1 comment:

  1. Så mycket underbara bilder!!!!! Fantastiskt inspirerande. Ha en fin fin lördag. Kram Johanna

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.