Tailsweep topp

Monday 29 August 2011

ett horn på skåpet

Det här med renhorn i inredningen är ju ingenting nytt. För rätt länge sen, säkerligen inspirerad av något danskt designerhem, tjatade jag till mig ett från mina föräldrars sommarställe. Inte helt lätt, eftersom det enligt min pappa var ett alldeles särdeles fint renhorn vi hade som nyckelhängare på landet. Men, som det brukar bli, så flyttade renhornet ner till huvudstaden. Väl hemma i stan kändes det inte helt rätt, utan faktiskt alldeles fel och hornet kastades upp på ett skåp i väntan på ett sommarställe (i den här stilen).
Pella från Stil inspiration visade sedan häromdagen ett inlägg fullt med renhorn som gjorde att jag började se på mitt renhorn med nya ögon, nämligen som en dekoration ovanpå ett skåp. Allt jag behövde göra var att rätta till det lite, och se så snyggt det blev!
pics: 1-3 seventeendoors, 4 via Stil inspiration
Den här bilden gör mig faktiskt lite sugen på att ge hornet en andra chans på väggen, som smyckeshängare. 

7 comments:

  1. Härlig blogg du har.:-)
    Stina

    ReplyDelete
  2. Snyggt med horn! Jag har själv två st vitmålade horn som jag hänger upp både smycken och annat på.

    Ha en skön kväll!
    kram CC

    ReplyDelete
  3. Läckert, så där brukar det bli när jag är hemma och ber om saker oxå;) Kram J

    ReplyDelete
  4. SUPERFINT! Vill ha, vill ha, vill ha! :)

    ReplyDelete
  5. knallfint!
    har egentlig aldri vurdert å ha noe horn til dekorasjon, men må si det ble utrolig tøfft! ;)

    ReplyDelete
  6. -og, så kult bilde med deg i speilen på kommoden! : )

    ReplyDelete
  7. Tusen tack, ja, jag tyckte det var lite kul att få vara med i bilden genom spegeln ;)
    Kram
    Ulrika

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.